11 Eylül 2015 Cuma

3.KMBT || Emanet Mezar - Ariana Franklin | Kitap Yorumu + Okumak İçin Sebepler




Adı: Emanet Mezar

Yazarı: Ariana Franklin

Sayfa Sayısı: 432

Yayınevi: Martı Yayınları

Goodreads Puanı: 4.06/5

Benim Puanım: 3/5

Seri: #3


Tanıtım:



Glastonbury Manastırı'nda, bir tabutta iki insana ait iskelet kalıntıları bulunur. Bu iskeletlerin Kral Arthur ve Kraliçe Guinevere'e ait olduğu söylentisi yayılır. II. Henry hükmettiği topraklardaki Gallilerin Kral Arthur'un döneceğine dair besledikleri umudu yok etmek ve çıkabilecek bir isyanı dizginlemek amacıyla, bu iskeletlerin kimliklerinin belirlenmesini emreder. Bu görev kralın ölüm üstadı Adelia Aguilar'a verilir. Adelia ve onun yakın dostu Emma'yı, mezarlıklardan cüzamlı adasına, manastırın dehlizlerinden kralın sarayına uzanan nefes kesen bir macera ve geçmişin derinliklerine saklanmış büyük bir sır beklemektedir. Emanet Mezar, soluk soluğa okuyacağınız muhteşem bir tarihi gerilim romanı.

"Ariana Franklin, tarihi gerilim romanının, roman kahramanı Adelia Aguilar ise ölümün kraliçesi."
-Publishers Weekly-

"Emanet Mezar, bir manastırın derinliklerindeki mezarlarda, geçmişin kuytu köşelerinde, sırların kenar çizgilerinde dolaşan muhteşem bir roman."
-Booklist-

"Ölüm, esrarengiz olaylar, rüyalar, tutku, inanç, hırs ve ihanet bu kitapta bir arada. 12. yüzyılın karanlığında ışığa yeni bir yol açan kahramanların izini sürmek isteyeceksiniz."
-Amazon-

Yorum:


Herkese merhaba!! Bugün Cuma ve tur kapsamında okuduğumuz kitabın yorumunu yapacağım. Okullar da açılacak, az kaldı. Ben daha yeni liseye geçtim ve belki de sevinmem gerek ama berbat durumdayım. Okulum benim evime uzak ve bu beni içimi kemiriyor. Ne yapacağımı bilmiyorum. Ağlıyorum faydasızca. Umarım istediğim okula bir şekilde geçerim. Neyse..


Öncelikle Martı Yayınları'na gerçekten çok teşekkür ederim. Bu eğitici, faydalı kitap için ancak şunu da söylemeliyim ki kitabı hiç sevmedim. Kitabın yarısını, hatta yarısından çoğunu zorla okudum. Kitap mitolojiyle, bilgiyle doluydu ama benim yaşıma uygun değildi bence. Çoğu kelimeyi açıklama yaptıkları halde anlamadım. 

Aslında konusu da çok güzel. Kral Arthur ve Guinevere'yi Merlin dizisinden biliyorum ve beni tanıyanlar bilir ki Merlin dizisi benim canımdır. Ona rağmen kitabı beğenmedim. Olaylar çok karışıktı, darmadağınıktı. Bir noktadan sonra bünyem kaldırmadı. 

Konusundan bahsetmek gerekirse Adelia Aguliar cesetlerden iyi anlayan biri. Yani ben de tam anlamadım aslında ama heralde cesetlerle ilgili bilgisi var. Mesela nasıl öldüğünü falan anlayabilir. Ölüm üstadı mı ne diyor. Her neyse.

Glastonbury Manastır'ında iki ceset bulunuyor, o cesetlerin Kral Arthur ve Kraliçe Guinevere olduğu düşünülüyor. Gerçeği öğrenmek için de Adelia görevlendiriliyor. Bir çok zorlukla uğraşırken bir de arkadaşı Emma'yı bulmaya çalışıyor.

Yazar baya bir araştırma yapmış, belli. Ama o araştırmaları sanki kitabın ilk yarısına sığdırmış gibi. Kitap kafanıza karıştırabilir ama bir noktadan sonra da zevk almanızı ve sevmenizi sağlayabilir. Ancak sevmeniz için ilk olarak bu kitabın başlarını sabırla okumalısınız. 

Sonlar ayrı bir güzeldi. Bütün sorularınızın cevaplarını buluyordunuz. Gerçekten kitabın sonu olunca 3 verdim yoksa 1 veya 2 de verebilirdim. Görüşmek üzere!!

Okumak İçin Sebepler

- Eğer mitolojiyi seviyorsanız bu kitabı okumalısınız, baya yararlı.

- Merlin dizisini sevdiyseniz bu kitaba da bir şans verebilirsiniz.

- Hem polisiye-gerilim kitabı okumak, hem de tarihi kitap okumak istiyorsanız doğru kitap kesinlikle bu.

Puanım: 3/5





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder