23 Haziran 2015 Salı

1.KMBT || Ölmek İçin On Üç Sebep - Jay Asher | Kitap Yorumu + Alıntılar


Herkese merhaba, Hayırlı Ramazanlar!! Sıcak sıcak kitap yorumuna kim hazır? Çünkü Ölmek İçin On Üç Sebep'in yorumunu yapacağım. Tabii Kitap Melezleri ile Blog Turu  kapsamında. Bugün turun ikinci gün. Yani 23 Haziran. İkinci gün benim günüm olduğu için bugün kitap yorumu ve bir de alıntılar paylaşacağım. 






Adı: Ölmek İçin On Üç Sebep

Yazarı: Jay Asher

Sayfa Sayısı: 312

Yayınevi: Artemis Yayınları

Goodreads Puanı: 4.06/5

Benim Puanım: 5/5

Seri: Yok



Tanıtım:


Geleceği stop tuşu ile durduramazsınız.
Geçmişi geri saramazsınız.
Sırrı öğrenmenin tek yolu 
... play'e basmak.

Hannah Baker ölmeden önce birkaç kaset doldurmuştu. İntiharının nedeni olarak gördüğü kişilerin adları bu kasetlerde gizliydi. ClayJensen, Hannah'nın doldurduğu kasetlerle ilgili hiçbir şeye karışmak istemiyordu. Hannah ölmüştü. Sırları da onunla birlikte gömülmeliydi. Ancak Hannah'nın sesi, Clay'e kasetlerde onun da adının geçtiğini söyledi. Clay gece boyunca kasetleri dinledi. ... Öğrendiği şey, hayatını sonsuza dek değiştirecekti. Clay Jensen'ın ilk aşkının son sözleri.


Yorum:


Kitap mükemmeldi. Tek kelimeyle. Ancak sorun şu ki hiç ağlamadım. Tamam belki birkaç damla aktı ama ağlayamadım. Kitabı çok sevdim. Hatta 5/5 verdim. Ancak ağlayamadım. Neden olduğunu bilmiyorum. Ama belki de kitaba giremedim. İlk defa bir erkek anlatımından -tam erkek anlatımı mı bilmiyorum ama- kitap okuduğum için olabilir. Puan kırardım ama kitapla ilgili değil benle ilgiliydi. Ve erkek anlatımından -gibi- kitap okumak, yeni tecrübe falan bence harikaydı. Ayrıca yazarda hiçbir acemilik yoktu. Oysa bu kitap onun ilk kitabıydı.


Konusundan bahsetmek gerekirse Hannah Baker intihar etmeden önce intihar etmesinden sorumlu tuttuğu 13 kişiye kaset hazırlıyor. Kaset hazırlıyor dediğim kaset kaydediyor. Neler olduğunu, kendisine ne yaptığını, bunun sonucunda neler olduğunu falan bir kasetin bir yüzünde anlatıyor. Ve diğer kişi aynı kasetin diğer yüzünde. Ve bir sonraki kişi bir başka kasetin bir yüzünde. Hepsinin yaptığı şeyler birbirleriyle bağlantılı. Mesela ilk kasetteki kişiyle neler olduğu yüzünden diğer kasette devamı geliyor. İlk kasetteki şey bir çığ gibi büyüyor ve Hannah'ı içine alıyor. Bir öpücükle başlayan dedikodu devamını getiriyor.


Clay bir gün kapısının önünde bir ayakkabı kutusu buluyor. Ne adres var ne bir şey. Kutuyu açıyor ve içinde 7 adet kaset buluyor. Dinlemeye başlıyor ve 2 hafta önce ölen ilk aşkının sesinin duyuyor. Tabii normal olarak çok şaşırıyor. Dinlemek istemiyor ama o 13 kişiden birinin de kendisi olduğunu öğrenince dinlemeye başlıyor. Öğrendiği şeyler hayatını değiştiriyor. İlk aşkının o farkında olmadan nasıl yavaş yavaş intihara gittiğini öğreniyor. Clay Jensen'in ilk aşkının son sözleri... Teşekkür ederim.


Anlatım tam olarak Hannah'dan değildi. Clay'in ağzındandı ama şöyle. Clay kaseti çalıştırıyor ve Hannah'ın dediklerini dinliyor. Arada yorumda bulunuyor. İki yazı birbirinden farklı. Mesala Clay'ın konuştuğu yerlerde yazı tipi Ariel iken, Hannah'ın konuştu yerlerdeki yazı tipi biraz daha farklı, el yazısı gibi. Ve sonra bölüm başlıkları var. Kapaktaki gibi bir tahtanın üstünde yazıyor. Mesela 1. KASET: A YÜZÜ. Ve kitapta play ve durdurma gibi kasetlerde olan işaretler vardı. Benim çok hoşuma gitti. 


Kitaba 5/5 vermemden bahsedelim şimdi de. Kitaba tam puan vermemin sebebi ilk olarak Jay Asher'ın bu konunun bir müzede aklına gelmesi. Tamam tam olarak etken bu değil bu çeyrek bir şey. İkinci olarak konunun sıra dışı olması, üçüncü olarak hayatı daha da dikkate almamızı sağlayacak öğütler vermesi ve son olarak da geç kalmadan yani çok geç kalmadan yapacağını yapmamız gerektiğini anlamamı sağlaması. Ya kısaca bu kitap hayatıma renk kattı diyebilirim. Şimdi daha dikkatli adamlar atabilirim. Mesela bir insana bir şaka yapmamın onu nasıl etkileyeceğini anlayabilirim. 

Hannah'ın fazla abarttığını düşünüyordum ama geçen gün bir kız bu kitabın yorumunu yaparken ilk başta Hannah'ın abarttığını düşündüğünü ancak başına bir çok şey geldiğini söyleyerek Hannah'ı daha iyi anladığını söylemişti. O yazısını okuyunca Hannah'ın abartmadığını, aksine haklı olduğunu olduğunu anladım. İntihar etmesinde değil tabii ki. Olaylarda haklıydı. O kasettekilerin hepsi suçluydu. Sırf şaka olsun diye listeler, aptalcaa şakalar, dedikodular ve daha fazlası. Hannah'ın yerinde olsam şehirden ayrılırdım. Ama kız öyle bir ruh halindeymiş ki intiharın iyi olacağını düşünmeye başlamış. 


Hannah'a çok kızdım. Ama kızamadım da. Bir yandan haklı ama böyle olması gerekmezdi Hannah. Clay seni seviyordu. Ama sen bunu bilmiyordun. Belki de her şey farklı olabilirdi. Bir şey farklı olsaydı.


Cidden bu kitabı almadıysanız koşun D&R'e veya bir kitap sitesinden, mesela oku okudan sipariş verin. Sizi temin ediyorum pişman olmayacaksınız. Bize güvenmediniz veya güvenemediniz mi? Gidin ve Goodreads puanına bakın. Orası da yalan söylemez herhalde değil mi? BU KİTABI GÖRDÜĞÜNÜZ YERDE KAPIN!! Başka bir şey demiyorum.


Her neyse yorumum bu kadardı. Aklımda bu kadarı var. Aslında bundan daha fazlası olamaz. Daha fazlası ancak spoi olabilir. 


Alıntılar: 



















 Umarım beğenmiş ve okurken keyif almışsınızdır. Açıkçası ben kitabı okurken de, yorum yaparken de ve resimleri birlikte hazırlarken de keyif aldım. :))) Puanımı vermez miyim? Tabii ki veririm :D 5/5






Tur takvimini bilmiyor musunuz? O halde karşınızda tur takvimimiz. Bizi böylece takip edebilirsiniz ^.^




Ayrıca Artemis Yayınları'na bizi bu kitapla buluşturduğu, blog turumuzda kullanmamıza izin verdiği için çook teşekkür ederiz. ^.^





Görüşmek üzere!!! Okuduğunuz için çok teşekkürler ^.^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder